Thursday, June 09, 2011

lima perkara satu hari

5 perkara

 membuatkan aku moody sepanjang hari.

1) kena marah. bab ni aku paling tak suka. aku benci orang yang marah-marah tanpa sebab yang munasabah. giler aku stress bila berhadapan dengan orang-orang macam ni. sebab apabila diorang marah, diorang akan berleter, dan apabila diorang berleter aku rasa macam nak sepak aje. tapi kalau orang tu gila-gila marah, aku akan menjadi seperti seekor semut aje.

2) lapar. arghhh..aku benci bila lapar.ia membuatkan mood aku macam t**k. orang-orang yang tak bersalah akan jadi mangsa aku. maksud aku, jadi tempat lepaskan geram jelah. yelah bila lapar, apa yang kita ingat kecuali M.A.K.A.N.A.N! sebab tu aku akan elakkan dari lapar, kalau tak jangan harap nak bercakap dengan aku (tu jelah yang mampu aku buat)

3) berhadapan dengan orang pemalas. sekeliling aku ni ramai yang pemalas dari yang rajin. taklah cakap aku ni rajin bebeno, tapi kalau umah or ada pinggan mangkuk bertingkat-tingkat tu, takdelah aku nak biorkan. and bila kita suruh kemas, tapi masih tak kemas-kemas , tu nak merasa kutukan aku lah tu.

4) dikutuk-kutuk. sapa yang suka kena kutuk kan? kucing korang pon kalau kena kutuk dia kutuk balik kalau boleh bercakap. aku paling tak suka bila orang kutuk pasal fizikal kita. i mean, either kita kurus or gemuk, hitam or terlebih warna, seorang manusia pon tak ada hak nak kutuk kita.ni kan ALLAH punya kerja. lagi satu kutuk mengutuk ni kan, bukan amalan mulia.jadi apa pasal mau kutuk-kutuk orang ni.

5) bila kena kejut pagi-pagi.hahahhaha..rasa macam lawak lak kan? tapi seriously aku tak suka bangun pagi. tapi kalau terpaksa gak, terpaksa lah korang tengok muka paling cun yang pernah aku buat! mak aku sampai dah paham sangat dengan peel aku ni. masa belajar kolej dulu, kawan-kawan aku lah jadi mangsa untuk melihat wajah dan kena marah sikit-sikit.kesian korang kan. maybe aku ikut perangai pak aku kot.coz sememangnya dia begitu

semua yang aku senaraikan except yang no 1 dan 3, aku nak ubah. aku tengah cuba untuk control my mood untuk alasan ke 5 tu. bukan apa kalau kita asyik moody-moody, semua orang tak suka kan. i hope i can.
Chalo, Chalo..

No comments:

Post a Comment