Thursday, August 18, 2011

5 perkara 1 satu hari

5 filem yang WAJIB aku tengok sebelum aku mati.

1) Inception

'The best film in 2010'. itu antara review manusia-manusia yang dah tengok citer ni.dan ia adalah filem wajib yang harus ditonton oleh semua pencinta movie.oleh kerana aku pencinta movie yang tegar,aku juga harus menonton filem ini.satu filem yang boleh buat someone mereng sekejap kalau tengok sekali seumur hidup coz cerita ini bukan senang untuk difahami lebih-lebih lagi insan seperti aku ni.yang lembap cam siput khinzir.malas nak tulis sinopsis sebab dari situ pun aku tak berapa faham and tak tahu nak elobrate kan ia.
p/s: still mencari sumber-sumber untuk menyedut filem ini, tapi hampa.totally shitton!

2) Kuch-Kuch Hota Hai


'What the fish!'. tu diaaaaa cita hindustan maa.biaq pi lah noooo.aku memang hantu hindustan walaupon sekarang k-pop gula-gula sedang melanda dunia ibarat tsunami menenggelamkan bandar di Jepun itu.aku akan mengharunginya dengan gigih dan tabah.fullshit.seriuosly dah dekat 16 juta kali dah aku tgk cite ni, tapi still aku kena tgknya untuk melengkapkan carta ini.cliche hindi movie but dah memang citer hindi movie kena nangis-nangis, golek-golek dog, kelahi-kelahi dan sewaktu dengannya.yes walaopon aku tak berapa suka srk dengan kajol, tapi demi rani mukherjee yang sangat cute+beauty+charming+gorgeous+sexy aku teruskan jugak menonton cerita ni sampai lebam.

3)Forest Gump


Aku ni penggemar filem yang tegar, lebih-lebih lagi filem yang menjana minda.erk!!aku suka lakonan tom hanks sebab aku rasa dia tak hensem, jadi senang lah aku nak fokus pasal lakonan dia dari aku tengok kehenseman aktor itu.take a sample 'Johnny Depp'.dah pernah tengok citer ni tapi waktu tu aku tak mengerti tentang jalan cerita ni, so ia wajiblah menjadi filem yang harus aku tonton sebelum aku mampus.

4) The Curious Case of Benjamin Button


Kan aku dah kata jangan ada mamat hensem dalam mana-mana movie, especially abang Brad Pitt, confirm aku kena tengok.aku suka cerita yang out sikit dari tema kebiasaan,yelah nak jugak menjana minda baru meransang akal dan adrenalin kan.fuh malas nak taip pasal citer ni.pergi cari pakcik google je kalau nak tau camne.
p/s; ada satu citer hindustan sebiji citer ni.tajuk paa.tapi tak besh pon.

5) Madu Tiga


Finally, ada gak citer melayu.tapi apasal filem yang dah lama.so....suka hati lah nak letak citer pe.one of the best comedy movie pernah dihasilkan.genius tak genius nye p.ramlee ni sampai citer bermadu pon boleh dijadikan movie yang serius funny.lakonan yang sangat real especially bini tua, keasyikan suara bini tengah dan kecantikan kekal bini ke3.ia wajib aku tengok kalau datang bulan meroyan.

No comments:

Post a Comment